Hacking  
  Lipiec 17 2018 00:05:27  
 
Nawigacja
folder Portal
. Artykuły
. Download
. Forum
. Szukaj
. FAQ
. Regulamin
folder Hacking
. Gry Hakerskie
. Filmy
folder Delphi
. Kursy
. Faq
. Źródła
. Komponenty
. Artykuły
folderWebmaster
. JavaScripts
. Skrypty PHP
folderRóżne
. Kontakt
. Zlokalizuj ip
Aktualnie online
. Gości online: 5

. Użytkowników online: 0

. Łącznie użytkowników: 154,513
. Najnowszy użytkownik: Balcon
Ostatnie artykuły
. Metoda ataku symlin...
. Asembler x86 w pigułce
. Binder plików z komp...
. [Asembler/MASM] Pobi...
. Braifuck 4 fun
Nawigacja
Artykuły » Programowanie » Kurs Progarmowania w C/C++
Kurs Progarmowania w C/C++

Kurs Progarmowania w C/C++



Witam

Ten kurs będzie poświęcony tym którzy niemieli do czynienia z progarmowaniem w C/C++.
Ja proponuje abyście korzystali z programu Dev C++.

Tak na początek :)
##################################################################

Kopiowanie bez zgody autora tego tekstu jest niedozwolone!
###################################################################


KURS C/C++ -WPROWADZENIE.


Bardzo zachęcam do programowania w C/C++ Jest on według mnie lepszy od Delhi czy Pascala.
Fakt w Delphi w chwile zrobisz program pod window a w C/C++ jest trochę trudniej.


Program stworzony w języku C++ działa dość szybko. Oczywiście są języki "szybsze", jednak nowo powstające języki programowania są zazwyczaj "wolniejsze" od języka C++.


Obsługa programu Dev C++ itp.

Najpierw trzeba ściągnąć program Dev C++ z tej strony:
http://www.dobrepliki.pl/Download-Plik-530-DevC_4.html lub tej: http://www.instalki.pl/programy/download/programowanie/DevCpp5.php

Aby zacząć nowy projekt tak trzeba postąpić:

Włączamy Dev C++ i przechodzimy do: plik > nowy > plik źródłowy
I wtedy można zacząć pisać program. Kiedy go napiszemy naciskamy [citrl+F9] aby go skompilować(przerobić nasze komendy na program(system binarny :10101010)
A potem go uruchomić [citrl + F10]. Programy zrobione będą znajdowaly się najczęściej w rmoje dokumentyr1;

1.Konstrukcja programu:
#include
#include
using namespace std;
int main()
{
return 0;
}

Omowienie progarmu:
1.#include -"Dołacza do progarmu" progarm np.iostream.conio.h
Narazie musisz to "wkuć" potem zrozumiesz.Tak samo z usingname space.
2.int main()-Jest to zaczęcie głównego progarmu
Niezbędne jest ta klamra { która też służy do zaczynania progarmu.
3.return 0; -zwraca dosowi liczbe 0 czyli zamyka program tak jak klamra }.

2.Pierwszy progarm który cos robi:




#include
#include /*Jest to potrzebne aby użyć funkci gecth(); która czek aż naciśnie się progarm*/
using namespace std; /* Jest to potrzebne aby nie pisać std::cout<<"pierszyporgram.... Czyli krótka mówiąć nie musimy pisać std:: i nam to ułatwia bo nie mósimy pisać długiego kodu*/
int main()
{
cout<<"Pierszy program!"< getch(); /* Czeka na naciśnięcie klawisz*/
return 0;
}

To co napisałem miedzy "/* */ są to komentarze króre możemy umięścić w pliku dla pomcy sobie. Program je pomija. ale muszą być pomiędzy /* ..*/


1.Deklarowanie zmiennych
Jeśli chcemy zdeklarować zmienną to tak:
int zmienna;
W napis zmienna wstawiamy jakąś nazwę np. drzewo.
Ta zmienna jest typu calkowitego.(czyli nie możesz jej przypisać ulamka(zaraz zrozumiesz))
2.Odczytywanie danych z klawiatury.
cin>>zmienna;
Polecenie cin przypisuje zminnej o nazwie np,drzewo jakąś liczbe którą mu podasz naciskająć na klawiaturze np.1
Wtedy zmienna "jest jakby jedynką"



Progarm podsumujący .

#include
#include
using namespace std;
int main()
{
int a; /* Tworzysz zmienną a*/
cout<<"Ile masz lat?"< cin>>a; /*Nadajesz zmiennej wartosc taką jaką mu wpiszesz z klawiatury np.13*/
cout<<"mam"< return 0;
}

Wytłumacze teraz linijke tą cout<<"mam"<<a<<"lat"<<endl
Pisze ona : mam (musi myć pomiędzy " ") oraz pokazuje wartosc zmiennej (a zmienne nie mogą byc pomiędzy " ") oraz pisze lat.
schematycnie wygląda to tak:
cout<<"napis"<
1.Następny program:


#include

#include

using namespace std;

int main()

{

int a; /* Tworzysz zmienną a*/

int b; /*Tworzysz zmienną b*/

cout<<"podaj pierwszy bok prostokąta "< cin>>a; /*Nadajesz zmiennej a wartosc taką jaką mu wpiszesz z klawiatury np.2*/

cout<<"Podaj drugi bok"< cin>>b; /* nadajesz zminnej b wartość taką jaka mu nadasz wpisując z klawiatury np.3*/

cout<<"Pole prostokąta wynosi"< getch(); /* Program czeka aż naciśnie się jakiś klawisz*/

return 0;


Musi być to przetestowane!!

Pytnia kierować na maila maciusiasty@wp.pl
Niedługo pojawi się następna cześc kursu


Niedugo będzie następna częśc kursu!



__________________________________________________________________________-
AUTOR : MACIUSIASTY
KURS C/C++ CZ.2
___________________________________________________________________________







1. Konstrukcja if...else...if


Schematycznie konstrukcja wygląda tak:


if(warunek=spelniony) {
komenda
}

else /*Jesli warunek nie zostanie spełniony*/

{
komenda
}

Przyklady z zastosowaniem


#include<iostream>

#include<conio.h>

using namespace std;

int main()

{

int a; /*Tworzymy zmienną a*/

cout<<" Nadaj wartosc zmiennej a: ";

cin>>a;

if(a==6) /*Konstrukcja if która powoduje że jesli a równa sie 6 wyswietl komende 1

{

cout<<"Zmienna a rowna sie : "<<a<<endl; /*Komenda 1*/

}

else { /*Jesli a nie rowna sie 6 wyswietl komende 2*/

cout<<"Zmienna a nie rowna sie 6 "<<endl; /*Komenda 2*/

}

getch();

return 0;

2.KONSTRUKCJA SWITCH .... CASE 1....SWITCH CASE 2....

SCHEMAT:

SWITCH(WYBOR)
{
CASE 1:
BREAK;
CASE 2:
BREAK;
}

Omówienie schematu:
break - Powoduje przerwanie bieżącego kodu(musi byc)
switch - Dokonuje wyboru między przełącznikiami case
case - jeden wriant który może zostac wybrany za pomoca komendy switch


Przykład z zastosowaniem Konstrukcji if..else..if oraz switch...case 1....


#include
#include

/* Progarm z zastosowaniem Konstrukcji if..else..if oraz switch...case 1....

Autor:Maciusiasty 2008 (c)
*/
using namespace std;
int main()
{
int a;
int wybor; /*Zmienna która przyda sie przy Konstrukcji switch...case 1....*/
int b;
cout<<" 1-Progarm 1"< cout<<" 2- wyjście "< cout< cout<<" Wybierz opcje: ";
cin>>wybor; /*Przypisuje zmiennej "wybor" wartosc jaka będzie przypisana z klawiatury*/
switch(wybor) /*Dokonuje wyboru czyli jeśli przypiszemy zmiennej "wybor" wartosc 1 przejdzie do przelocznika case 1:*/
{
case 1:
cout<<" Podaj liczbe: ";
cin>>a;
if(a<0)
{
cout<< " Liczba jest ujemna"< }
else {
cout<<" Liczba nie jest ujemna "< }
break; /* Powoduje przerwanie które powoduje przerwania komendy switch i w tym przypatku przechodzi do komendy getch(); (poza komenda switch) */
case 2: /*Opcja 2(jesli wcisniemy klawisz "2"*/
return 0; /*Zwrócenie dosowi liczby 0 która powoduje wyjsce z progarmu*/
break;
}
getch();
return 0;
}

Na tym cześć druga kursu zostaje zakończona w następnej bęszie o while oraz do..while


Wrazie problemu pisać !
Jeśli dobry kurs i chcecie abym kontnuował - pisać(w komentarzach)!!

Radze porobić sobie różne progarmy w celu przeczwiczenia nabytych umiejętności!
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

06-04-2018 22:35
http://piciu1902.c
t8.pl/

29-03-2018 00:22
1.1. &#1043;&#1088;&#1086;
&#1084;&#1072;&#1076;
&#1089;&#1100;&#1082;
&#1072; &#1086;&#1088;&#1075;
&#1072;&#1085;&#1110;
&#1079;&#1

24-03-2018 16:26
guest test post bbcode <a href="http://guestt
esttststs.com/"
Chytryhtml</a> http://guesttestts
tsts.com/ simple

24-03-2018 14:05
potawatomi casino <a href="https://onlin
ecasinoplay24.com&q
uot Chytryfree casino slots online</a> <a href=" https://onlinecasi
noplay24

23-03-2018 00:15
http://dkjshye7s63
2.com There are actually a number of particulars like that to take into consideration. That is a great point to deliver up. I offer the ideas above as common inspiration but clearl

Licznik
34,379,612 unikalne wizyty